outfit

i lördags var jag med familjen på ikea. när vi ändå var i erikslund passade jag och mamma på att springa in på hm också. jag hittade 3 par trosor, 2 par strumpbyxor och en mysig stickad långtröja. (på bilden) den är verkligen jätteskön, inbyggd tubsjal och allt!

mooooot skolan!

jag hade helt rätt om träningsvärken. det finns inte en enda kroppsdel som jag inte har ont i, det var därför väldigt jobbigt att träna igår. fast man ska ju träna när man har träningsvärk, så :D
nu åker jag till skolan. pussellipuss!

slutkörd

hej! riktigt skönt att klockan ringde 07.10 imorse. det var för att jag har tränat hela dagen i västerås. hade samling 08.15...men det var det värt, det är så kul att träna i vgf hallen. jag lärde mig flera nya saker och jag gjorde inte illa mig! :D jag åkte hem lite tidiagare, för jag skulle på dans direkt. det var rätt jobbigt efter hela dagen i västerås, men dansen gick bra ändå. nu är jag jag då hemma! tränat från 9 imorse tills nu, snacka om att träningesvärk väntar...
kolla vad jag hittade när jag sökte på google! bilden är tagen för flera år sen, jag är där längst bak i mitten. det är så kul att hoppa ner i skummgummigroparna! :p

bilder från resan del 1; parkerna!

det första hotellet vi bodde på i usa var dubbletree by hilton. det låg 5 minuter från flygplatsen, vilket var väldigt skönt. kom ju fram ca. 2 på natten, så då tänkte man att man bara skulle åka till hotellet direkt och sova. men nej, först får man stå i kö i 2 timmar för nån jäkla passkontroll. sen ska man hämta väskorna...SOM INTE KOM! de hade kommit till kina, eller var det madrid? de hade ingen koll alls på flygplatsen. då var klockan typ halv 4, så man var gaaaanska trött och ville bara där ifrån. men då var vi tvugna att berätta hur alla väskor såg ut och bla bla bla. sen när vi äntligen gick ifrån den sega gubben som skulle hjälpa oss, fick vi stå i kö i typ en timme till för att hämta ut nyckeln till hyrbilen som vi hade hyrt. för att sedan hämta bilden fick vi åka tåg till nått ställe. sen kom vi äntligen till bilen och åkte till hotellet. kom alltså fram till hotellet ungefär klockan 6 på morgonen.
ojojoj, mycket text. det går inte att förklara hur jäkla trött och irriterad man var på flygplatsen efter den dryga flygningen och så får man inte väskorna!! resan började alltså sådär...
efter en natt på dubbletree, åkte vi till huset. det var där vi gick på alla disney parker :D den första vi var på hette epcot center (fortfarande med samma kläder som man åkte i):
nästa dag var det ny park med nya kläder, magic kingdom:
slottet var så himla fint på kvällen!
sista parken vi var på var universal studios:
det fanns en likadan berg-och-dahlbana som den på bilden, som låg lite längre bort. enda skillnaden var att den var röd. allihopa åkte den...och ja - VI HÖLL PÅ ATT DÖ!
harry potter land
åkte världens högsta flumride och blev sådär blöta!
nu får det räcka med bilder för den här gången.

I´m so sorry!

förlåt för dålig uppdatering de senaste dagarna. jag bloggar ju annars bara när jag få tid över, men så fort jag har fått en sekund över nu så har jag kollat på 90210 efter som att det är så himla bra! mamma älskade det också när hon var liten :D iallafall, är snart klar med hela säsong 1, så då kommer det troligen bli mycket bättre!
och sorry för att jag bara lägger upp en massa dåliga webbkamera bilder!

90210

igår fick jag låna 90210, hela säsong 1 av emelie. hon älskar verkligen det och innan jag började kolla tänkte jag: hur bra kan det vara egentligen? jag kommer inte bli beroende som alla säger att man bli av serier.
men det blev jag! kollade på 7 avsnitt i rad igår och jag älskar det redan, hur bra som helst!! längtar tills jag kommer hem så att jag kan kolla klart! :D

TRÖTT

usch, imorse när jag vaknade var jag hur trött som helst. snoozade hur länge som helst innan jag tvingade mig själv att gå upp. sen när jag skulle klä på mig, satte jag på mig en tröja som jag bara använt en gång. och så märker jag att den bara går den till naveln :o den var lite pösig och rätt lång förut, men den hade alltså krympt jääätte mycket i tvätten...kommer alltså aldrig kunna använda den igen. muuuuuu!!! :(:(
som ni kanske ser...jättettrött!

måste lära mig datorn...

just nu ligger jag i sängen och kollar på elsas värld. måste ju kolla ikapp avsnitten jag missade när jag var borta!

idag hade jag tagit en massa bilder som jag skulle ha i dagens bildblogg. när jag hade gjort collaget och allting, så gick det inte att spara? aaaah jag får ryck på datorn, inte för att den inte funkar, utan för att kag inte vet hur man gör! det är ju verkligen helt annorlunda mot microsoft och jag har fortfarande inte lärt mig den. skulle behöva gå en kurs eller nått...

vinterjacka

den här veckan har jag äntligen kunnat börja använda min vinterjacka som jag fick av mamma och pappa i julklapp! :D

handbolls em, sverige vs. polen. heja sverige!!

just nu: sverige leder med 20-13 :D

frozen leaf

Nikon D5100 + VR 18-105 mm

19/1-12

idrott direkt på morgonen!
godmorgon! imorse när jag hade åkt halva vägen till lollo kom jag på att vi inte började förns 9...så åkte hem igen och var hemma ett tag. nej, nu är det dags att åka igen, puss!

18 januari

hejsan! idag i skolan hände inget speciellt, tror jag..inte vad jag kan komma på iallafall. nu ska jag äta lite, sen blire träning!
igår efter skola var jag med hannah, skojsigt :D
och idag efter skolan har jag och emelie gjort bildläxan tillsammans, skojsigt :D
hatar lampan man får rakt i facet när man tar kort med webben så att man ser så blek ut!

flygplansbilder!

helt oredigerade
jag vet att bilderna inte är de bästa. det var så mörkt i flygplanet och fönstret var helt suddig. men jag gillar de ändå, det är så härligt ljus!

back on track!

yes, nu är jag alltså hemma från en fantastisk resa och tillbaka på bloggen. har varit kul att vara i skolan idag och träffa alla kompisar, har saknat de så + molle! det är väll det som är bra med att vara hemma...nu ska jag lägga mig, har fortfarande inte riktigt hämtat mig efter den sjukt jobbiga flygresan!

hem, ljuva hem!

@curacaoooo

tjaba tjena halla alla i sverige! nu har vi kommit fram till curacao. riktigt mysigt har, + att de hade dator pa hotellet (y) hinner tyvarr inte skriva mer, ska ata nu. vart iallafall en kort uppdatering sa ni vet att jag lever. ciaooo sa lange!
marne som sitter brevid halsar ocksa! :D