Dream away

Nu har skolan och allting dragit igång igen och jag kommer mer och mer in i tidsomställningen. Första morgonen vaknade jag 04.30, då klockan egentligen var 10.30 för mig, andra mogonen kl. 06.00 och imorse kunde jag sova till 07.00. I förrgår var jag helt jäkla slut och så himla deppig. Trött på skolan efter en dag, trött på Sverige och trött på allting. Kände ingen glädje över huvudtaget att inte vara i Thailand längre och bara av att kolla ut genom fönstret blev man ju deprimerad. Hannah kom hit och fick mig att må mycket bättre, som vanligt ♥
Den kvällen somnade jag kl 18.30, med juridikboken på magen och alla papper i hela sängen. Jag behövde plugga till provet dagen efter men jag hade verkligen ingen ork alls. Sov drygt elva timmar den natten och det behövde jag verkligen.

Nu mår jag mycket bättre! Lyckan över att det är fredag idag!! Nu cyklar jag till skolan, blir en ganska kort och sen dag. Ha det bra!

Svar

Nej det har hon tyvärr inte. Vadårå? :)

Jag har inte varit på något återbesök med mit tå. Läkaren sa att det skulle ta 4-5 veckor för tån att läka helt och det har bara gått 2.5 veckor än, men jag känner nästan ingenting av den längre. Jag får inte träna för mina tränare innan jag har kollat att den har växt rätt o.s.v så att det inte blir värre, så därför måste jag boka tid på sjukhuset. Styrketräningen som vi hade idag däremot kunde jag vara med på, allt förutom armhävningar och burpees.

Ja, jag är gymnastikledare för en yngre grupp. Jag och Thea, som är ett år yngre än mig och som går i min trupp, skulle bli tränare tillsammans, men sedan så var det för några tränare i den andra gruppen som tränar samma tid som min grupp, så då fick Thea hoppa in där istället. Nu har det kommit en till hjälpledare som är runt fyra år yngre än mig, annars är dem andra tränarna mammor till barn som är med i gruppen.

Home sweet home

Nu bloggar jag ifrån svensk mark igen. För mig är klockan runt 03.00 på natten så jag är ganska trött. Flygresan hem gick bra tycker jag, skönt att vi flög över dagen. Det känns overkligt att jag satt och åt frukost imorse på ett hotell i Thailand och att jag nu sitter här. Saknar det redan!
Direkt ifrån Arlanda nästan, åkte jag till dansen och kollade på eftersom att jag missat så mycket. Riktigt kul att träffa min härliga grupp igen.

Imorgon drar allvaret igång. Orkar inte med skolan, har såå mycket att ta igen och har ångest redan. Måste hitta lite motivation och framförallt tid till att plugga så att jag klarar alla dessa prov, uppgifter och presentationer som väntar.

Hemresa

Nu går jag och lägger mig för att sova den sista natten här. Planet blev försenat i två timmar, så taxin kommer vid 07.00 istället för 05.00 imorgon bitti. Det blir skönt med lite extra sömn och att vi fick veta det redan nu, så att vi slapp vänta på flygplatsen. Ska som sagt bli lite skönt att komma hem men väldigt sorgligt att lämna detta land och hela underbart roliga resan. Nu säger jag godnatt!

Sista

Imorgon är det allra sista dagen i Thailand. Vill gråta för att det har gått så fort! Fast samtidigt känns det som att det var länge sen man var i Sverige. Ska bli kul att träffa alla saknade där hemma, men efter någon dag kommer man bara längta tillbaka så himla mycket.

Det kommer bli en jobbig hemresa, då taxin hämtar upp oss 05.00 på tisdagmorgon. När vi landar är det kväll för oss, medan den är 14.00 svensk tid och då måste man försöka hålla sig vaken. Jag skulle verkligen behöva gå på min träning den kvällen också...vi får se om jag orkar. Slänger in ett inlägg imorgon också!

Indigo pearl

Uppdatering ifrån Thailand!
Jag har varit väldigt dålig på att blogga här borta. Det gick bra i början men sedan vet jag inte vad som hände.

Vi har iallafall bytt hotell nu, till designhotellet Indigo Pearl i Phuket. Riktigt fint och väldigt annorlunda hotell. Allting är bara så häftigt och genomtänkt och samtidigt väldigt fint.
Nu är det inte så många dagar kvar. Ååh vill inte hem :'( Ska verkligen njuta till max nu fram till på tisdagmorgon, då planet lyfter hemåt
Hela tjocka släkten

Sköna dagar

Thailand dag tre

Efter att vi uppvaktat farfar på sängen i förrgår och ätit frukost, så gick vi en bra bit på hotellets strand för att kunna vara själva - och det var vi verkligen. Vi körde 5-kamp i olika lag och det kändes verkligen som Robinson eftersom man inte såg några andra. As roligt! Mysigt att kunna ha en bit av stranden helt för sig själv när den är flera mil lång.

På kvällen åt vi 6-rättersmiddag på stranden 👆 (bilden) och personalen hade dukat upp så fint. Massa raketer smälldes också på stranden för farfar!

Mot stranden!

Nu tar vi en tuk-tuk, eller nej flera eftersom vi alla inte får plats i en, till White Sand Beach. Blir nog en skön dag, hoppas ni har det bra i Sverige också!

Thailand dag två

-tog en effekt som gjorde att jag såg brun ut-
Aj mina axlar och min rygg!! Shit vad bränd jag är, helt hemskt att ligga ner, fast jag inte ens har solat idag. Jag var lite bränd igår så var så lite som möjligt i solen idag men det hjälpte tydligen inte. Solen är så himla stark här. Får hoppas på att det lägger sig lite tills imorgon iallafall!

Imorgon fyller farfar 70 år, vilket var lite anledningen till att vi åkte hit till Thailand. Vi ska upp och uppvakta honom imorgon bitti med champagne, blommor och presenter på sängen. På kvällen ska hotellet fixa något till oss, med middag på stranden!

På plats

ÄNTLIGEN framme i Thailand! Jag har inte gått och lagt mig sen vi åkte hemifrån och det var 32 timmar sedan. Både under lunchen och middagen idag somnade jag till, men nu när jag väl ligger i sängen är jag överträtt så att jag blir pigg istället. Men nu måste jag försöka sova iallafall och är rätt söker på att jag ändå kommer slockna inom fem minuter. Är så himla slut, godnatt! (Även fast klockan är 17.00 hemma)
Värmen här alltså 👌

På planet

👋

Imorgon

Guuuud vad skönt att lägga sig. Är så himla trött efter helgen, även fast jag sov en och en halvtimme i bilen idag.

Imorgon börjar resan till Thailand. När jag igår fick reda på att jag brutit min tå, att jag behöver ha den tejpad hela tiden och att jag knappt kan gå så tänkte jag att resan var förstörd. Men jag tänkter inte låta det hända, inte pga av en liten tå! Ska njuta så mycket som möjligt av allting där borta och verkligen ta vara på tiden så mycket det går. Så som jag längtat efter det här! Ha det bra i Sverige också, hoppas på att kunna blogga mycket. Puss 💕

Gymnastikläger

Ligger här i min säng, på vandrarhemmet i Katrineholm just nu. Även efter ett besök på sjukhuset så har det varit rätt bra dag. Eller okej, väldigt mycket både upp och ner. Orkar inte skriva allting nu, men det är tur att jag har så bra människor i min grupp som gjorde det till en super rolig eftermiddag/kväll iallafall. Imorgon kan jag inte träna och det är jag så himla sur över, får bli att sitta och titta hela dagen istället :(

Bikini

- Det var så svårt att få bra ljus och samtidigt rätt färg bilderna, så därför tog jag med en ifrån Cubus hemsida så att det syns vilken färg bikinin egentligen har -

Igår kom mamma hem med den här bikiniöverdelen till mig, som jag provat ut innan. Den sitter perfekt och har så fin färg, så jag älskar den verkligen. Jag har även beställt ett par helt vanliga svarta trosor ifrån H&M som sitter bra, nu när vi håller på och hoppar, simmar och dyker på idrotten i skolan. Nu är det i för sig bara en gång kvar av det, men en sådan underdel är alltid bra att ha!

Drunk in love

Är nu hemma efter mitt trippelträningspass. Jag tränade ifrån 18.00-21.30 och just nu är jag lagom slut. Gymmade idag i sklan också och mina fötter värker så mycket. Isabel frågade mig idag om jag ville börja i en till dansgupp och självklart ville jag det, blev superglad när jag fick en plats i Mixen 1. Lite jobbigt bara att alla tre träningar är direkt efter varandra.
Imorgon efter skolan är det dans igen och plugg där emellan om jag hinner. Skönt att träningarna har dragit igång igen!
♥                                                                   ♥                                                                   ♥

En vecka

En vecka. Fyra skoldagar. Inte mycket kvar nu!
Asså jag har nog aldrig längtat bort såhär mycket. Inte så lite skönt det ska bli. Bara slappa och komma till värmen i två veckor. Extra roligt eftersom vi åker men hela pappas släkt och blir 18 stycken.