Sista dagen i värmen

Känns så sjukt att vi kommer vara hemma i Sverige senare ikväll, där det knappt är hälften så varmt som det är här. Vill inte hem!! Det enda jag vill hem till är Molle och mina saknade vänner, annars stannar jag gärna i ett land där det faktiskt är varmt på sommaren. Är glad över att jag fått de här två veckorna iallafall för vädret hemma ser inte så lovande ut..

Perfekt väder

Har inte solat på tre dager nu, så att vakna upp till det här ovanför på bilden och av att solen lös in genom persiennerna var ganska skönt. Att kolla ut genom fönstret och se en klarblå himmel gör något med humöret alltså. Nu ska jag njuta av dem sista dagarna här och försöka ta vara på allt innan vi åker hem till Sverige på söndag. Vi hörs! ♡

Forever 21

I princip allting jag hade med mig i resväskan hit köptes i London och mycket av det på Forever 21. Gud vad mycket gulligt och fint som fanns där, köpte massa klänningar och byxdresser, perfekt till sommaren och den här resan ♡♡♡

Multiply

Bilder ifrån WeHeartIt
Nu finns Ed Sheerans nya album X äntligen ute!! Har väntat på ett nytt album i flera år så det är verkligen äntligen! Nu är det "bara" 141 dagar kvar till konserten, det bästa och det enda jag längtar till med månaden november. Åh han är så otroligt bra ♡_♡

Framme på Brac

Nu har vi kommit fram till den tredje och sista ön som heter Brac. Vår lägenhet här är känns mycket mycket fräschare än den förra på Hvar och nu har vi också wi-fi på rummet!! Äntligen. Båtresan imorse var jätte gungig så det var tur att den bara tog 50 minuter. Vi tog en taxi till hotellet när vi kommit av båten och nu ska vi vidare mot stranden, det är så sjukt varmt!! Man blir helt matt och har så himla ont i huvudet, men ska absolut inte klaga på värmen. Längtar inte efter kylan hemma iallafall!

Just nu - på stranden

Glad midsommar ❁

Årets midsommarafton börjar bra

Att vakna upp till detta väder - aaah vad mycket bättre man mår direkt jämfört med när man vaknade upp till spöregn. Det är såhär en solsemester ska vara såklart!! Idag har vi fått ta fram solkrämerna för första gången också. Puss och hoppas ni får en lika skön midsommarafton som vi ♡

Sol, vind och vatten är det bästa som jag vet

Äntligen känns det som semester på riktigt! Idag har man verkligen kunnat sola och det har varit sååå himla skönt. Hejdå regnet!! Imorse tog oss typ världens minsta båt hit till Hvar. Herregud, jag trodde han skämtade när han sa att vi, 8 personer + en en förare, 8 resväskor och en massa badväskor, kameraväskor,  handbagage osv. skulle i den lilla båten. Men det gick! På öppet hav flög vi som värsta karusellen, i början kändes det som frittfall och var as kul men efter en timme blev det rätt jobbigt, så då var det skönt att komma fram. Väl framme letade vi hotell väldigt länge och sen la vi oss som sagt och solade och badade. Hoppas och tror på att det blir samma sak imorgon! ♡

Hejdå Vis och dåliga väder!

Nästan exakt samma tid som de tidigare dagarna sken det upp på himlen igår (runt 15.00 tiden) så vi skyndade oss att packa ihop badkläder och gå ner till stranden. Det var inte sol så länge, men ett tag iallafall. På kvällen åt vi middag ute nere vid hamnen och efter det köpte jag och Ida crepes som är så himla gott. Inte samma som på Malta, men det dög. Åh vad jag saknar mina Malta-crepes med smält vitchoklad och jordgubbar, bland det godaste jag har ätit!

Imorse lämnade vi ön Vis och fortsatte vidare till Hvar. Slänger in ett inlägg senare om dagen, hoppas Sverige är bra också!

Svensk sommar i Kroatien

Igår hyrde vi en cab och åkte runt ön och kollade på massa hamnar och små vikar med gulliga hus. Ön Vis som den heter är väldigt grön med mycket berg och klart vatten, väldigt mysig och fin är den. Synd bara att vädret inte är bättre, då allt skulle göra sig ännu bättre. Det sken upp i två timmar igår iallafall, något som inte har hänt än idag. Hela dagen idag har regnet öst ner, så vi har varit kvar i lägenheterna och bara tagit det lugnt och spelat spel, finns inte så mycket annat att göra här när vädret är som det är. Men imorgon ska det vända, då jäklar!! Jag åkte inte till Kroatien för att ha sämre väder än vad det är i Sverige!

Kroatien

Nu är vi på plats i Kroatien! Resan igår var lång och även fast vi bara reste i Europa så åkte vi hemifrån runt 9 på morgonen och kom inte fram till lägenheten/hotellet förrän 22.00. Vi åkte både bil, flygplan, båt och buss så det var skönt när vi äntligen kom fram. Synd bara att det spöregnade och har fortsatt vara helt igenmulet idag...Vi pratade med ägaren av hotellet och hon berättade att det aldrig någonsin regnar här i juni, men självklart ska det göra det precis när vi är här. Hoppas att vädret blir bättre snart!!
Update: nu på eftermiddagen har det faktiskt spruckit upp på himlen, så nu tar vi våra badkläder och går till stranden en sväng!

Konserter på Friends

Och One Direction gör det igen
Ville bara säga att jag har haft två oförglömliga kvällar i Stockholm som har varit något av det bästa jag upplevt i mig liv. Kan verkligen inte ta in att detta har hänt, så jagahhwkedöädld jävla bra dem är alltså!!! Bilderna ovan tog jag (JAG?!) under kvällens konsert. Det var noll personer mellan mig och Harry Styles som vinkade till mig :))) (inte på bilden) hej världens största fangirling-dampattack ♡♡♡♡♡

1D konsert nr 2 imorgon

Imorgon, då ska jag få se dessa underbara killar för fjärde gången någonsin, tredje gången på konsert och andra gången inom en veckas tid. Jag och Emi tar ett tåg in 07.51 imorgon för att ställa oss och köa. Då är Emelie redan där och så kommer Hannah in till Stockholm och Solna senare under dagen. Fredag-lördag sover jag kvar på Clarion hotel precis vid Friends och på lördag är det dags för konsert nr 3 av One Directions wwa tour. 5 seconds of summer ska ha en signering på dagen också på lördag, skulle så gärna vilja gå så får se vad jag hinner med. Schemat är ganska fullspeckat och deras aukustiska spelning och signering av album är i Södertälje, men hoppas på att jag lyckas ta mig dit på något sätt. Dessa dagar kommer bli så bra!

Första dagen på sommarlovet

Efter skolavslutningen igår med krykan och allt det åkte jag hem hit med mormor, morfar, Clara, Max och Pontus och jag fick en jättegullig present av mormor som en liten avslutningspresent. Senare åkte jag med familjen till Tant Gredelin och fikade, som efter varje skolavslutning.
Senare på kvällen åt jag och Hannah middag ute och sedan åkte vi direkt till Moa. Var där i någon timme eller två innan vi drog ut, vilket var kul - tills polisen kom och förstörde som vanligt. Det var synd men så blir det verkligen alltid. Jag åkte hem runt 1.00 och då följde Eva med mig hem hit och sov kvar här.

Imorse ringde klockan eftersom jag skulle till skolan (för sista gången på länge, tack gud för det) och göra provet jag skrev om igår. Sååå skönt att ha det gjort, vet dock inte hur det gick men får hoppas på det bästa! Nu har jag sommarlov på riktigt ♥

Skolavslutning

Klänningen köpte jag i London på Forever 21
Och jag har slutat ettan! (nästan) Det här året har gått så himla fort ändå, även fast det har varit det värsta plugg-året i mitt liv. Om jag ändå kunde säga att jag har sommarlov nu...ska nämligen till skolan och göra ett historiafkingprov imorgon, men sen så..!! Är så himla taggad för sommar och många veckors lov ♥

One Direction på Wembley

Utanför våran typiskt eneglska lägenhet // Otroligt excited i taxin påvägen dit
Inne på arenan innan det började // Bästa 5SOS som förband. Det kändes så overkligt att se dem i verkligheten för första gången. Jag ville inte att de skulle gå, samtidigt som jag självklart ville att One Direction skulle komma ut någon gång.
Och tillsist gjorde dem det!!!
 Blev så glad över att jag fick ta med systemkameran in!
Helt sjuuuukt att jag tagit dessa!! De blev riktigt bra
Stört hur stor arenan var. Känslan och stämningen det blev när alla 80 000 sjöng med till världens bästa låtar på ett slutsålt Wembley...wow
Det var så himla dint där inne med alla lampor under alla lugna låtar, som t.ex. You and I och Story Of My Life. Grät och skrattade och sjöng och skrek och allting på samma gång.
Efteråt skrämde vi bort alla i närheten av oss, det var helt tomt på alla rader runt om och vi stod kvar långt efter och bara fortsatte skrika hahaha det var så kul, man var bara så hypad och galen haha!

Konserten den 7 juni 2014 var den bästa jag har varit på. Att jag fick uppleva den med min bästavän i London gjorde inte saken sämre. Jag är så glad att jag ska på konserterna här i Sverige också, för då behövde jag inte vara ledsen när den här konserten var över. Tänk att få uppleva allt detta igen! Dock är det inte Wembley nästa gång, men är säker på att det blir grymt ändå!

Sista dagen i ettan

Sitter just nu i skolan och väntar på nästa lektion, (DEN SISTA LEKTIONEN AV HELA ETTAN!!!!!!) vi har så mycket hålor nu på slutet av terminen, så matten börjar inte förrän 13:55. Imorgon är det skolavslutning vilket är sjukt verkligen, så underbart skönt! One Direction fredag-lördag och Kroatien söndag. Hallelujah

London 7/6

Igår sov vi ut, eftersom vi inte fått mycket sömn natten innan då vi kom fram till lägenheten sent och gick upp tidigt för att vara på Primark innan en miljon andra människor var där. Ett tag på dagen igår gick vi iallafall runt på Regent Street  och vid Picadilly Circus. Vi åt lunch på en hur bra Italiensk restaurang som helst, carbonaran var bara helt 👌

Runt 16.30 tog jag och Hannah en taxi till Wembley Stadium. Konserten ska dock få ett eget inlägg när jag kommer hem med flera bilder och så. Just nu sitter jag på planet påväg hem till Sverige igen!

London 6/6

Shoppingdag är vad vi har haft idag! Från 9.00-18.30 var jag och Hannah ute på stan och vi var ganska slut när vi kom hem. Jag orkade inte ta ett steg till så därför åt vi på en restaurang precis vid vår hyrda lägenhet. Till höger på bilden är det som köptes första dagen här i underbara London. Imoron taggar vi för konsert på Wembley!! Galet

London, here we come!

Idag var jag ju som sagt och klippte mig och efter det åkte jag och kollade på studenttåget och när alla åkte på sina flak och var så himla glada. Åh herregud vad jag blev taggad tills det är våran tur, bara två år kvar!!! Blev jätteavundsjuk på alla som tog studenten idag.
Jag och Eva åt sedan mat och fika på Café Magnifik och sedan cyklade jag hemmåt. Jag höll på att cykla åt fel håll för jag tänkte att jag skulle till gamla huset, så jag var tvungen att stanna och tänka hur jag skulle åka. Det var första gången jag cyklade hem hit.

Om drygt en timme åker bilen mot Arlanda och sedan vidare till bästa Londoooooon, sjukt att dagen är kommen!

Nyklippt

Innan & Efter
Det syns inte jättestor skillnad på bilderna, speciellt eftersom jag hade lite lockigt på innan-bilden, men det känns, verkligen!! Så himla skölnt, mitt hår har nog aldrig varit så slitet som innan. Det känns väldigt kort och konstigt nu i början (jag vet att det inte är kort, men för mig är det så) och det tar bara slut helt plötsligt när man drar igenom håret med handen. Det är iallafall perfekt att ha nyklippt hår till sommaren och Kroatien speciellt, då håret brukar bli så himla rufsigt annars.

SJUKT!

The vampire diaries S05E22

Alltså varför ska den här serien vara så jobbig att kolla på :'''''( Såg dem två sista avsnitten av säsong fem idag eftersom att vi äntligen har nytt internet. Jag var svart i princip i hela ansiktet efter av utsmetat smink och kunde inte andas för att jag grät så mycket, det var verkligen hemskt!! Allting hände på samma gång och ååååhåhååå. Skulle till skolan efter också...ett tips är att inte kolla på det innan man ska visa sig någonstans :) Nedräkningen till Oktober och säsong sex har börjat...

Hello June!

↑ Jag är säker på att Juni inte kommer vara något annat än just det - awesome

Det är så sjuuuuukt att det redan är Juni månad!! Det är den bästa månaden på hela året, speciellt det här året då jag ska hinna med tre One Direction konserter, en på Wembley och två på Friends Arena, Gossip Girl-middag hos Hannah som fyller år imorgon, London på torsdag och sedan Kroatien efter skolavslutningen. U.N.D.E.R.B.A.R.T

Slut för den här gången

Nu har terminens danser dansats för sista gången inför publik. Det är verkligen sorgligt och tråkigt att allt är slut nu! Man får tänka på att det hela tiden kommer nya danser, shower och terminer som tur är, längtar redan till nästa!

Jag har haft så kul dem här fyra dagarna. Vill tacka alla bra människor som vart med och gjorde detta till en grym helg, ♡ även fast den har varit otroligt lång med mycket väntan och tid som lagts ner och spenderats på idrottshuset.